Heerlijke eiwitrijke lunch en makkelijk te maken

Kip vereist, zoals ander vlees, veel hygiëne! Zorg dat je schone handen hebt en een nette kookomgeving. je mes en snijplank die met rauw kippenvlees in aanraking komen, moeten eerst goed schoon gemaakt worden met heet water. Vermijd ook contact van rauwe kip met andere eetwaren. Heerlijke eiwitrijke lunch en makkelijk te maken.

Bruin stokbrood met gegrilde kip

Verwarm de oven tot 220 graden en bak het stokbrood ongeveer 8 minuten. pers een teentje knoflook en roer dit door de magere yoghurt. Rooster wat pijnboompitten in de pan zonder olie. Snij dan de kip in stukjes en bestrooi ze met wat chili peper. Verhit de pan met olie(kokosolie) en bak de kip 6 tot 8 minuten.Snij de ui en tomaat in stukjes en bak deze mee met de kip. Haal het stokbrood uit de oven en snij hem open. Beleg het broodje met wat sla en kaas en schep daarna de kip met ui en tomaat erbij. als je laatste schenk je de yoghurt er over heen.

Benodigheden:
200g kipfilet 1 teentje knoflook
1 bruin stokbrood 1 plakje 20+kaas
1 tomaat 1 handje pijnboompitten
1/2 ui 2 blaadjes ijsbergsla
1 el magere yoghurt chili peper

Waardes:
Koolhydraten:67 gram
Eiwitten: 65 gram
Vetten: 16 gram

TOTAAL: 672 Calorieën.

EET SMAKELIJK

”Tomorrow starts today” | PTSK